Pregatirea fizica ‘pre-zapada’

sport4fun_0007_slide08

Incet-incet se apropie sezonul de iarna si pentru ca vrem sa fim in forma 100%, am facut un mic rezumat cu sfaturi si exercitii la indemana tuturor. Indiferent ca schiezi, te dai cu placa sau faci orice alt sport de iarna, trebuie sa te calesti un pic inainte, sa nu iti dai duhul dupa prima zi.


Sport_For_Fun_01_Despre_Tabere_Schiii


1. Fa miscare in aer liber. In cazul de fata parcul este cel mai bun prieten, fie ca alergi sau te dai cu bicla. Asa lucrezi constant toata musculatura si iti antrenezi plamanii sa reziste la temperaturi scazute. Corpul se obisnuieste cu efortul si cu respiratia in timp.

2. ‘Imprieteneste-te cu sala de forta!’ Recomand exercitiile de cross fitness si cardio. Mai in detaliu, foloseste greutatea propriului corp pentru a face miscare, aici vorbind de tractiuni (cu priza scurta, larga sau pentru biceps), abdomene la plan drept sau inclinat si flotari. Pentru a simula miscarile pe zapada poti incerca sarituri la stepper din pozitie grupat (fata/spate sau laterale). Aparatele de cardio pot fi folosite de obicei spre finalul exercitiilor de fitness. Astfel putem face combinat bicicleta, alergare pe banda la plan inclinat sau bicicleta eliptica (simuleaza mersul pe skiuri).

Foarte important este ca fiecare sa isi faca un circuit potrivit pe masura corpului si a tintei pe care vrea sa o atinga. Antrenamentele sportivilor de performanta sunt total diferite de cele prezentate deoarece sunt dedicate pentru fiecare grupa de muschi in parte si sunt integrate intr-un program special incluzand sport, nutritie si odihna.



3. O data pe saptamana ar fi bine sa ajungi la un bazin de inot. La fel ca si miscarea in aer liber, la temperaturi scazute, inotul creste rezistenta musculara si te ajuta la controlul respiratiei.


sport_iarna


Inainte de a incepe o zi de munte nu uita sa iti faci incalzirea dimineata si inviorarea. Previne crampele muscular si accidentele. Cel mai bine e sa nu fortezi din prima coborare indiferent de starea de entuziasm si euforia specifica diminetii.

Miscarea trebuie sa faca parte din rutina zilnica si nu doar o activitate sezoniera. Vom reveni pe viitor si cu un tutorial video mai amplu dedicat pe acest subiect.


*sursa : youtube