Operatiunea Drumul prin Alpi cu masina, aventura si sfaturi (III)

Daca ne pregatim pentru o vacanta la schi trebuie sa luam in calcul si o metoda pentru deplasarea dintre casa si locatia montana. Rodati si trecuti prin diverse peripetii de-a lungul timpului de aceasta data am optat pentru o metoda mai simpla, cu timp mai redus si usor de administrat: Bucuresti- Milano via avion si apoi masina inchiriata pana in La Plagne, destinatia noastra.

Ideea este buna , pana la momentul punerii in aplicare. Despre mersul cu avionul nu prea avem foarte multe de spus, Bucuresti-Milano, cursa regulata, cu castile pe cap vorba cantecului de la Carla’s Dream. In doua ore ajungi la destinatia intermediara si vei incepe procesiunea catre ghiseul pentru a prelua masina inchiriata. In mod normal nu ar fi nimic deosebit, doar ca la noi, Alex a facut rezervarea pentru alta locatie, decat cea necesara. O cearta scurta cu reprezentantii agentiei de inchiriere, jumatate de ora in plus la timpul alocat deplasarii si am reusit imposibilul de a prelua “caruta” ce avea sa ne poarte 350 km pana in creierul muntilor Alpi.


IMG_0228


Recomandare: Pozati masina inainte de a o prelua si indicati zonele cu probleme, pentru evitarea unor costuri care nu va apartin.

Drumul in sine linistit prin Italia, autostrada si taxatoare, care ofera bon fiscal DOAR LA CERERE. Parca nici nu am iesit din Romania, diferenta fiind facuta doar de configuratia drumurilor. Am vorbit despre masina, dar nu am specificat si marca, Fiat Punto, 4 cilindri, motor 1.2 benzina, o “fiara” cu cauciucuri de vara!!!, miros de plastic nou in ea cu radioul fara sonor si lanturi inmanate parca ai fi castigat Le Mans, la ghiseul de preluare a masinii.


IMG_0217


Sa recapitulam: traseu Milano-La Plagne, aproximativ 350km cu un Fiat Punto, cauciucuri de vara, dar cu lanturi, patru persoane. Drumul ales ne trecea prin tunelul de sub muntele Mont Blanc. Doar ca vremea devine schimbatoare. Daca in Milano am ajuns pe ploaie, drumul spre Mont Blanc a inceput sa aduca zapada. Inevitabil a devenit plin de zapada si surpriza: autoritatile franceze au decis sa inchida traficul la iesirea din tunelul lung de 12 km pe sub Mont Blanc. Alta jumatate de ora de priveghi si prilej de socializare cu oamenii din coloana la intrarea in tunel. Chiar daca nu esti fumator, cu siguranta vei deveni rapid in astfel de situatii.  Dupa 30 min si o taxa scurta de 55 euro, (costul traversarii tunelului Mont Blanc dus-intors) trecem in Franta, intampinati de o zapada ca in basme.


IMG_0162


Intre timp, fetele noastre au invatat cuvinte din automobilism, gen curba ac de par. Posesoare de GPS, ne avertizau tot mai sonor si sacaitor ca urmeaza ac de par, ac de par (mare noroc au avut ca nu mai era loc in portbagaj). Ajunsi la inaltime mai mare, inevitabilul s-a intamplat. Micuta noastra masina cu cauciuri de vara a cedat nervos, facand burn-out in panta, fiind patinoar sub ea. Trebuie sa va mentionez ca in ciuda drumurilor mele la munte nu stiu cum arata lanturile din portbagaj. Avarii puse, frana de mana si afara sa montam lanturile premiu pe masina, in timp ce ningea abundent. Cat a durat? La noi o vesnicie a parut, dar probabil jumatate de ora de chin, in care am incercat sa descifram tainele ascunse ale brosurii cu instructiuni. Pun pariu insa ca modalitatea nostra de montaj a fost speciala si nu cea indicata, dar scopul scuza mijloacele si am reusit continuarea traseului.


12443415_1349647458386063_428872016_o


Greul a trecut si dupa nenumarate ace-de-par am ajuns in statiune unde am dat jos lanturile, si ne-am continuat drumul spre cazarea care era situata destul de sus. Intre timp s-a pus iar pe ninsoare. La nici doua curbe, scumpa nostra masina a cedat presiunii si a trebuie sa ne dovedim iar capacitatile de montatori de lanturi. La 2 noaptea am parcat victoriosi, plini de adrenalina si povesti, dandu-i trezirea lui Lolo pentru cazare.

  • Sfaturi

La alegerea masinii trebuie avut in vedere gabaritul ei, echiparea si starea in momentul preluarii. Costul pe saptamana a fost de 85 euro (cu o garantie de 1500 euro), benzina aprox 80 euro, taxe drum aprox 80 euro si tunel Mont blanc 55 euro dus-intors.

  • Avantaje

Mobilitatea sporita, programul se face la voie, posibilitate de a face cumparaturi si a vizita alte locuri si statiuni.

  • Dezavantaje

Responsabilitate masinii pe intreaga perioada, blocare banilor de garantie, oboseala sofatului si amenzile care se pot incasa pe parcurs.

Daca ne intrebati pe noi va spunem ca merita din plin in ciuda costurilor sau a responsabilitatii. Ai parte de aventura, libertate si compania pe care tu ti-o alegi. Luati in calcul riscurile, faceti planul corect si totul va fi bine.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *