Jeep Cherokee #winterproof testat de echipa Namstare.ro

Daca are motor, merge repede, coboara, aluneca, zboara sau se scufunda, atunci e pe aleea noastra si putem testa. Nu ratam nici o oportunitate demna de luat in calcul, fie ca vorbim de echipamente, masinarii, locuri sau oameni.




  • Obiectivul

Am avut prilejul sa petrecem cateva zile in compania lui Jeep Cherokee 2.2 Mjet 200 Cp si am ales pentru test o situatie concreta, mai exact un weekend la schi intr-o locatie perfecta pentru ceea ce aveam in gand, undeva in creierul muntilor – Ski Resort Transalpina. O masina care se preteaza perfect pentru o astfel de aventura, fiind conceputa pentru asfalt, cu afinitati de off-road (4X4), destul de spatioasa si inalta, perfecta pentru echipamentele sportive.


20160320_142630


  • Traseu

Cunoscut in randul iubitorilor sporturilor de iarna, acest drum presupune mers prin oras (Bucuresti), autostrada A1 (Bucuresti – Pitesti), Dealul Negru (Pitesti – Ramnicu Valcea), o partea din Valea Oltului (Ramnicu Valcea – Brezoi) si un drum presarat cu localitati si serpentine (Brezoi – Ski Resort Transalpina). Putem spune ca am acoperit in mare parte segmentele de interes pe care le-am putea avea pentru un test intr-o ipostaza potrivita pentru o astfel de masina. Un traseu nici greu, nici usor, dar suficient de solicitant pentru un sofer amator plecat intr-o vacanta scurta la munte. Am parcurs aproximativ 800 km de oras, autostrada si serpentine in decursul a trei zile, pe asfalt, macadam si noroi, singura care a lipsit din ecuatie a fost zapada pe care ne-am fi dorit-o pentru a completa meniul.


111


  • Masina

Vom specifica din start ca varianta aleasa a fost echipata cu anvelope de iarna, pregatita pentru o tura pe zapada, avand suficiente optionale care sa te faca sa te simti confortabil pentru un drum lung in conditii de siguranta, indiferent de starea acestuia. Despre specificatiile masinii, diferentiale, turbine si alte lucruri mecanice sau optiuni va invitam sa vizionati brosura. Ne rezumam la un motor de 2.2 diesel de 200 Cp cu un cuplu maxim de 440 N/m la 2 500 de rotatii/min. Pe scurt o bestie care te impinge pe serpentine in modul meu preferat ( Sport) sau te poarta domol pe autostrada, singura ta grija fiind semnalizarea. Echiparea avuta a beneficiat de asistenta intre benzi, cruise control si radar pentru masinile din fata. Pe scurt, se conduce aproape singura, transformand un drum lung intr-unul confortabil, soferul fiind menajat de la un efort suplimentar. Modul de selectare a comportamentului masinii se poate realiza in functie de suprafata intalnita de la Auto/Sport/Snow/Mud, putandu-se realiza in mers extrem de simplu, iar modul de adaptare la fiecare optiune fiind extrem de rapid. Un accent important a fost pus asupra sistemelor de siguranta si ajutorul acordat soferului in mers. O masina inteligenta, usor de condus, silentioasa, potenta, dar cu un consum rezonabil gratie si sistemului Start-Stop.

Scaunele sunt bine profilate, confortabile iar comenzile sunt la indemana, fara butoane inutile care sa iti distraga atentia. Optiunea mea preferata a fost incalzirea in volan, care ar trebui sa devina standard pentru masini. Face diferenta in diminetile geroase de iarna.

Spatiul in masina este suficient pentru bagajele de schi prin rabatarea unei treimi din bancheta, in lipsa unor bare de portbagaj. In ciuda greutatii sale, Jeep Cherokee este o masina destul de agila, datorita cuplului mare, care te impinge pe serpentine pentru a depasi rapid. Garda la sol destul de mare, corelata cu sistemul 4X4 si anvelope de iarna fac un companion de nadejde pentru un drum acoperit cu zapada sau o parcare plina de noroi.

Cu privire la design, aspectul modern, cu linii rotunjite, dar cu o alura masculina demna de marca Jeep, atrage atentia si privirile oriunde te-ai afla. Materialele la interior sunt premium, zgomotul de la motor si exterior este foarte bine estompat, iar plafonul panorama iti da senzatia ca te afli intr-o decapotabila, mai ales daca trapa este deschisa.

Jeep a depasit cu noile generatii de masini bariera masinilor barbatesti, manevrate cu muschi puternici, destinate pentru off-road. Avem in fata optiunea ideala pentru transport in siguranta si confort, a pasionatilor de sporturi de munte care dau confortul casei pentru o cabana la munte.


20160319_105328


  • Concluzii

Pentru testul nostru in cadrul unei scurte excursii la schi, aceasta masina s-a dovedit a fi ideala. Iti confera siguranta si increderea de care ai nevoie, de la iesirea din parcare si pana la instalatiile de urcare pe cablu. Fie ca vei petrece cu familia sau prietenii, te va purta confortabil, cu mai putin stres si oboseala, pentru a te putea bucura de drum impreuna cu acestia si pentru a scapa de sintagma “Menajati soferul!”. Pentru cineva pasionat de viteza si serpentine cu ace-de-par, pusa pe varianta sport va aduce acel zambet lang, “tamp”, specific omului fericit.