Pro sau Contra Top Case

Oricat de mult ne-ar placea noua sa plecam cu motoarele prin tara, trebuie sa recunoastem ca de multe ori ne-am pus problema daca nu cumva ar fi mai practic cu masina din cauza bagajelor. Exista el Mastercard, insa pana vom ajunge sa depindem 100% de acesta, va trebui sa gasim solutii prin care se ne luam bagajele cu noi chiar si atunci cand mergem cu motocicleta. Pentru asta am echipat motorul din dotare cu un top case.

Termenul de “top case”, in romana tradus “cutie montata deasupra” apare tot mai des in vocabularul impatimitilor de motoare, biciclete si atv. Construit din plastic, cu prinderi speciale si incuietoare, top case-ul este folosit in special pentru transportul castii sau a bagajelor de mici dimensiuni. Rolul este mult mai versatil decat atat, fiind un accesoriu absolut necesar, dupa cum vor spune unii, sau o cutie de carat pizza daca e sa ne luam după altii. Totul se rezuma la aspect sau functionalitate, asa ca ne-am gandit sa va aratam si noi o serie de avantaje sau dezavantaje pentru folosirea unui top case.


image_1444264196751


Avantaje top case:

  • Prima si poate cea mai importanta este modalitatea eficienta de transport, depozitare a castii(lor) sau altor bagaje.
  • Ajutor in echilibrarea greutatii si sprijin pentru pasager.

_DSC7745-2_2


  • In functie de model poate aduce si un aport asupra aerodinamicii, scapand de vortexul de presiune din spatele motociclistului.
  • Functie pentru sporirea sigurantei prin bratele suplimentare de rigidizare a cutiei, stopurile si elementele reflectorizante de pe aceasta si de ce nu, poate ajuta ca tampon la un impact din spate.
  • Poate mentine curat si fara umiditate echipamentul suplimentar pe timp de ploaie.
  • La acceleratie puternica cu un pasager aerian te poti baza ca va ramane in sa, fiind blocat de top case.

maxresdefault (1)


Dezavantaje top case:

  • Deseori numit “pizza boy”, un top case nepotrivit sau pus pe un motor sportiv va strica din estetica si se va potrivi ca nuca in perete.
  • Destul de firave si predispuse la a fi sparte sau furate. Nu necesita multa scoala in domeniu si pot fi destul de scumpe la inlocuire.
  • Cumparaturile depozitate in cutie vor fi mai mereu vraiste si vara se poate folosi pe post de cuptor. Adesea din plastic negru vor atinge temperaturi inalte la interior.

_mg_2901_1_110


  • Pe drumuri virajate, unde orice gram conteaza iti vor influenta trasa ideala, iar in orase la gropi sau linii de tramvai ai sansa sa il pierzi pe el sau continutul. In aceste situatii este necesara o supraasigurare.
  • Se preteaza in general pentru anumite tipuri de utilizare, in off-road fiind aproape inutile cu exceptia atv-ului.

DSC_0322


Poate fi extrem de eficient in oras sau pentru drumurile lungi de touring. Pentru viteza va fi mereu paria, iar iubitorii de estetic si cool il vor evita. Poate da bine pe “o capra” sau o Vespa, dar pe un R1 as spune ca este echivalentul unui Ferrari cu rulota.

In ultimii ani, producatorii au inceput sa se intreaca in dezvoltarea cutiilor de transport ideale, piata fiind in crestere, insa pana in acest moment nu au adus un mare aport tehnologic. Nu spune ca nu ti-ai dori sa deschizi cutia cu telefonul sau cheia inteligenta, sa aiba cooler pentru bere rece vara sau material inteligent care sa se regeneraze, ori GPS pentru furt?!

Indiferent ce conduci, motocicleta, bicicleta sau atv acest accesoriu simplu, dar eficient isi va gasi folosinta si te va scuti de caratul/depozitarea bagajelor. In aceasta lume unde nu te protejeaza o caroserie si avem nevoie de casti, geci, pantaloni, ghete trebuie sa fim extrem de eficienti cu greutarea, ergonomia si depozitarea.

Costin

Pasiunile ne definesc, aventura ne uneste...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *