Te gandesti sa devii motociclist? Iata ce trebuie sa stii pe langa povestile de suflet

La prima vedere pare ideal sa fii motociclist. Cu siguranta ai un prieten care povesteste cu pasiune cat de cool este sa te dai pe doua roti, ce tare este sa te plimbi cu prietenii, etc. Dar in ciuda frumusetii acestui stil de viata, pana vei ajunge acolo este cale lunga de urmat, asa ca trebuie sa fii cu bagare de seama in ce te bagi.

  • Bugetul alocat pentru scoala moto, echipament minim si un motor pot fi destul de costisitoare cu tot rabatul pe care l-ai face. O scoala poate costa in jur de 1000 lei, un echipament pentru o minima siguranta intre 1000-2000 lei, iar un motor poate varia in functie de sezon intre 1500-3000 euro (SH).

cheap-motorcycles


  • Perioada ideala pentru a incepe ar fi la inceputul primaverii pentru a profita cat mai mult de sezonul calduros. Scoala dureaza in general o luna si cuprinde un examen teoretic, un poligon si de ceva timp o iesire in trafic. In principal primele doua probe sunt cele mai importante.

beginner-bikes-will-be-equipped-with-modules-sending-sms-alerts-when-speeding-93987_1


  • Trebuie sa fii autodidact. Acest lucru este extrem de util pentru un motociclist. Nevoia te va invata sa stii ceva mecanica, reguli de condus si conduita sau intretinerea periodica. Sunt numeroase surse de unde putem lua informatii in acest sens, tot ce trebuie sa avem este vointa.
  • Intretinerea. Pornind de la primul pas avem de luat in calcul cateva aspecte ce sunt legate de costurile de utilizare, timpul, consumabile si piese. Iar la capitolul motociclete, toate acestea costa. O pereche de gume costa aproximativ 300 euro, o aripa 200 euro, etc. O parte din acestea se pot proteja prin crash-bar sau pad.
  • Lapte si miere nu e nici la momentul plimbarii. Un echipament nepotrivit, capriciile vremii, motorul fara protectii la vant sau proasta calitate a drumurilor sunt aspecte pe care le vei intalni in viata de motociclist. Bineinteles la inceput toate acestea sunt mizilicuri, tu vrei sa iei permisul si pleci pe o roata. Ei bine nu e chiar asa.

71fbc24fdf137425757780ed3426a3ef


  • Siguranta in trafic. Cred ca o puteam pune mai sus, deoarece majoritatea oamenilor ce se uita spre lumea moto vad numai “donatori de organe”, fapt ce ii sperie sa ia in considerare categoria A, cu toate ca admira sau gasesc eficienta acestui mijloc de transport. Cu un echipament eficient de protectie, viteza redusa (in special in spatii aglomerate) evenimentele in trafic vor lipsi sau nu vor avea efecte nefericite asupra motociclistului.
  • Vrei sa cutreieri lumea in lung si lat, sa simti libertatea pe doua roti, atunci alege ceva potrivit. Nu exista motocicleta mare sau mica, doar nepotrivita pentru doleantele tale. Este recomandat sa incerci mai multe modele pentru a vedea exact diferentele, sa asculti cu atentie sfaturile profesionistilor si sa alegi optionalele cu grija.

best-cruiser-motorcycle-for-a-beginner


  • Echipamentul moto. La 40 grade, o sa iti cam doresti sa renunti la geaca. Sfatul meu ar fi sa nu faci asta sau sa te orientezi catre echipament cu ventilatii.  Better safe than sorry!
  • De la inceput este bine sa stii ce anume vrei de la o motocicleta. Cel mai eficient in oras este un scuter, in afara pentru plimbare potrivit este un touring, iar pentru viteza (pe circuit de preferat) motoarele de viteza special setate si echipate corespunzator.

badgoodmotorcycle-small


Nu trebuie totusi sa va speriati de aspectele prezentate mai sus. Sunt reguli pentru a sti exact in ce va bagati si cum sa faceti alegerile potrivite. Informarea din timp te poate scapa de multa bateie de cap. Viata de motociclist nu e asa roz cum va este prezentata in reclame sau de prieteni, dar va pot spune ca este frumoasa si interesanta. Indiferent de alegerile facute trebuie sa fii capabil sa faci compromisuri, sa te adaptezi si cel mai important sa inveti.

Costin

Pasiunile ne definesc, aventura ne uneste...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *