Trotineta electrica E-TWOW in teste namstare.ro

rsz_1picture_642

Daca pana nu demult ne uitam la vehiculele electrice ca la ceva exotic, cu autonomie scazuta si fragile, mai nou mentalitatea tinde sa se schimbe. Marci precum Tesla sau Daymak vor sa aduca o noua dimensiune in lumea vehiculelor pe baza de electricitate.


hello_1456744155_18a55915


Noi am avut sansa sa testam un concept 100% romanesc, trotineta E-TWOW (eco si master), care promite sa ne scape de aglomeratie si nervi. Dupa doua saptamani de utilizare zilnica am ramas placuti surprinsi de performantele sale si de fiabilitate. Din start va spunem ca nu este o jucarie, poate doar de oameni mari. Cu o autonomie de 30/40 km si o viteza de 27/28 km/ora, va rezista aproximativ 3 zile cu o singura incarcare. Construita robust, dar cu o greutate de numai 10.7/10.9 kg, aceasta poate fi pliata si carata peste tot. Trotineta vine in 3 variante (Eco, Master si Booster), diferentele fiind aproape inperceptibile, fiecare avand ceva modificari la motor, autonomie si viteza.

Specificatii

  • Autonomie aprox 30/40 km.
  • Viteza max 27/28 Km/ora.
  • Suspensie fata/spate.
  • Frana fata cu sistem de recuperare a energiei (KERS) si frana mecanica roata spate.
  • Far prevazut cu 6 leduri, cu mod adaptiv in functie de lumina ambientala.
  • Claxon electric.
  • Modalitati de drum si cruise control.
  • Cauciucuri pline (fara camera).
  • Puterea motorului pana la 350/450 W.
  • Timp de incarcare 1.5-2 H la 220/110V cu un incarcator precum cel de la un laptop.
  • Motor brushless.
  • Sarcina maxima pana la 125 kg .
  • Baterie Li-Po de 250Wh.

Booster-trunk


Sceptici la aceste cifre am decis sa o supunem la testul suprem: Bucurestiul. Mareata noastra capitala, cu trotuare proaste, strazi aglomerate si oameni, ce oameni 😀 . Cu peste 100 km la activ in lung si lat, soare si ploaie, zi si noapte am ajuns la concluzia ca este un accesoriu must have. Incarcarea e facila, se poate plia usor sub birou, la terasa sau in masina si poate sari. Cum asa? Suspensiile si constructia rigida, dar in acelasi timp usoara te ajuta sa depasesti obstacolele usoare sau ataca o rampa cu 20 grade inclinare.


134e8_etwow-rearshocks


Fiind sofer si motociclist, ma zbat zi de zi in jungla urbana cu nervi, injuraturi si pericolele ce vin in mersul pe strazi aglomerate. Insa de  2 saptamani incoace, situatia s-a schimbat. No stress, vorba melodiei. Trotuarele permit un tranzit lejer, necesita insa atentie, iar traseele aglomerate au disparut cu un efort si costuri ce tind spre 0.

Intretinere si garantie

  • In principiu mai putine piese in miscare, mai putina bataie de cap. Constructie robusta, necesita o curatare minima. Angrenajele se curata cu un spray de curatare si apoi unse cu un WD 40 sau orice alt fel de lubrifiant.(Recomand cu teflon).
  • Bateriile sunt garantate la 2 000 cicluri de incarcare (aprox 3-4 ani), iar cauciucurile pline se schimba usor si relativ ieftin.
  • Ploaia si apa nu reprezinta un impediment pentru E-TWOW, fiind impermeabile toate componentele sensibile. Stergerea cu o carpa uscata este indeajuns.
  • Garantia acopera orice greseala de productie in primii doi ani de zile in afara de consumabile sau socuri mecanice.


Entuziamul este molipsitor si pana si cei mai sceptici oameni isi schimba ideile preconcepute in urma testarii. Esti privit precum “Ursul prin oras” in modul electric sau poti deveni invisibil in modul clasic. Surprinzator oamenii reactioneaza bine, iti elibereaza caile de acces sau se scuza chiar daca vina iti apartine. Este asadar un produs modern, mediul perfect fiind aglomeratia si un competitor pentru masina. Reprezinta o nisa de transportoare personale sigure, eficiente si usor de transportat. Nu puteam trece cu vederea nici aspectul plimbarilor prin alte orase (concedii sau city-break), unde poate fi folosita lejer pentru a vedea punctele de interes la costuri 0.

Recomandari

  • Este o jucarie pentru oameni mari, dar poate fi limitata si pentru copii din controller-ul sau. Ghidonul este reglabil pe inaltime si comenzile sunt la indemana. Pentru mers zilnic ar fi indicat folosirea unei casti de bicicleta si o pereche de manusi.
  • Depozitarea trebuie facuta in locuri uscate, ferite de umezeala si la temperaturi pozitive pentru a menaja acumulatorii.
  • Este indicata folosirea pe trotuar si nu in trafic aglomerat. Atentia trebuie sporita la borduri, adaptata viteza si folosirea franei mecanice pentru oprire brusca in tandem cu cea fata.

Ar fi totusi cateva lucruri pe care le-am vedea modificate, dar care pot fi trecute usor cu vederea. Pana la urma nu totul lapte si miere, asa ca claxonul este aproape inutil in traficul nostru, nefiind perceput ca un sunet de avertizare. Maxim suna precum un SMS primit pe telefon, iar butonul nu este la indemana. O pereche de cauciucuri pe camera sau un concept similar ca si optional ar spori gradul de confort in locurile cu asfalt denivelat sau piatra cubica. Manerele pot deveni inconfortabile la mers indelungat si necesita o pereche de manusi.


rsz_picture_526


Concluzii

Lasand gluma la o parte avem in fata noastra in sfarsit un mijloc pentru deplasare practic si eficient. Ne vaitam mereu de trafic, timp petrecut in masina cu orele si bani aruncati pe fereastra. Amortizarea investitiei se face usor, iar economia in timp este considerabila. Ne permitem acum sa alegem un traseu mai lung cu zambetul pe fata. Ne aducem pana la urma aminte de copilarie intr-un mod placut de transport personal.


Preturi si detalii, dar si un cadou constand intr-un accesoriu si un ceas inteligent pe pagina www.gnex.ro partener namstare.ro