Dublu test – Trotinetele electrice Joyor Allegria (F5S) si Joyor Unico (X5S) Confort Plus

Experienta noastra alaturi de trotinetele Joyor a fost placuta inca de la primul contact. Inca de la primele modele testate am putut observa calitatea materialelor, atentia cu care sunt lucrate si receptivitatea producatorului la cerintele utilizatorilor.  Dupa ce am trecut prin toata gama Joyor, de la cauciucuri pline la cele pneumatice, de la modelele simple, fara suspensii la cele cu sisteme duble de amortizare, am putut sa ne dam seama cam ce ne trebuie pentru deplasarea confortabila in Bucuresti. De exemplu, trecerea de la cauciucuri pline de 8 inchi la cele de 10 inchi pneumatice a insemnat un plus de confort pentru drumurile mai lungi de 10 km, iar sistemele duble de franare le-au conferit mai multa siguranta in deplasare.



Dupa cum ziceam, am putut observa in timp evolutia produselor Joyor de la o generatie la alta, iar despre noile aparitii Joyor Allegria Confort Plus (F5S) si Joyor Unico Confort Plus (X5S) nu putem decat sa spunem ca transforma plimbarea si mobilitatea urbana intr-o experienta placuta, fiind mult mai confortabile (dupa cum le sugereaza si numele), dar si mai sigure.  Suspensiile sunt mult mai flexibile, iar sistemele suplimentare de franare le duc in topul preferintelor utilizatorilor care prefera trotinetele electrice pentru deplasarea zilnica prin Bucuresti.

Analizam in continuare specificatiile de baza, dar si modificarile aduse in functie de importanta fiecarei componente in parte:

Specificatii comune

  • Acumulator – Ambele modele sunt dotate cu acelasi tip de acumulator de 48V 13Ah (54.6 V tensiune maxima de incarcare) cu incarcator de 2Ah/ora. O incarcare completa dureaza in jur de 6-7 ore. Tehnologia este Li-Ion (pe baza de celule controlate de un BMS – battery management sistem). Acumulatorul are garantat in jur de 500 cicluri de incarcare/descarcare  si va rezista cativa ani de utilizare sau cateva mii/zeci de mii de km. Este cea mai importanta componenta a trotinetei, fiind in acelasi timp si cea mai scumpa (in jur de 300 euro). Garanteaza in general o autonomie de functionare cu o singura incarcare intre 35-50 km in functie de greutatea utilizatorului, viteza utilizata (3 la numar) si panta abordata. Este de evitat descarcarea completa a acumulatorului, iar pe termen lung de non-utilizare se depoziteaza la o temperatura constanta pozitiva, cu o tensiune in acumulator cuprinsa intre 35-50% si se  recomanda incarcarea timp de 1 ora/luna.
  • Motor – ambele folosesc motoare brushless (fara perii – componente in atingere) de 500 W (nominali). Rezistente la uzura si cu o durata mare viata, aceste motoare asigura viteza de pana la 37 km/ora, dar si suficient cuplu pentru a ajuta la urcarea rampelor, fiind construite pentru mersul in oras. Acestora li se pot modifica parametrii  de functionare si se poate limita puterea in functie de legislatia rutiera si in functie de utilizator, fiind concepute sa functioneze cu 3 viteze. Bine incapsulate, rezista la socuri mecanice si umiditate.


  • Accelerometrul si electronica – ambele sunt cu acceleratie prin tragaci, cu 3 viteze si afisaj color. Indica nivel acumulator, ODO – Km total ai trotinetei, TRIP – km efectuati la o cursa, U-48 – nivel incarcare acumulator in Volti (41-valoare minima, 48-valoare nominala, 54.6-valoare maxima), E-cod eroare. Se pot seta Pilot automat (P16-01), plecare prin impingere (P09-01), limitare de putere/viteza-P15. Pe verso avem mufa USB de incarcare accesorii. Controllerul trotinetei (calculatorul) este incorporat in cadru fiind componenta ce face transferul de energie dintre acumulator si motor, conectand in acelasi timp diversele tipuri de mufe (lumini, stop frana, claxon, etc).


Diferentele

  • Sasiul – la ambele modele sasiul este facut sa reziste pana la greutatea de 120 kg (ma rezum sa spun static). La Unico este facut prin turnare (monococ) fara suspensie spate, cu latime generoasa (19 cm). Pliabila, cu ghidon reglabil pe inaltime (chiar si pentru persoane de peste 1.80 m). Construit din aluminiu si aliaj magneziu, sunt facute sa reziste la socurile unui mers normal pe drumurile din Romania (destul de proaste pentru astfel de vehicule).


  • Sistemul de franare – modelul Allegria este prevazut cu frana spate actionata prin tambur cu sufa. Suficient de performant pentru dimensiunile sale, ofera o franare de urgenta buna. Modelul Unico beneficiaza de sistem franare dual fata/spate pe disc cu sufa si franare ABS – electromagnetica, fiind unul dintre cele mai bune sisteme intalnite pana acum pe o trotineta electrica. Opreste foarte eficient si reduce uzura in timp a componentelor.


  • Sistemul de suspensie – Upgrade-ul adus modelului Allegria face fara doar si poate diferenta prin montarea unei suspensii pe partea din spate (imprumutata de la modelul Joyor Venom), cu 2 amortizoare legate de o bascula si suspensie fata in tija, ajutata de cauciucul pneumatic de 8 inchi. Modelul Unico este prevazut cu suspensie fata cu furca si 2 amortizoare cu ulei si spatele ajutat de cauciucuri de 10 inchi pneumatice.


  • Sistemul de iluminare – ambele modele sunt prevazute cu lumini LED fata/spate si stop pe frana. Diferentele sunt legate de dimensiunile acestor sisteme de iluminare. Se poate vedea in poze destul de clar aceste specificatii, modelul Unico fiind superior la acest aspect. Oricand insa se poate suplimenta acest aspect prin montarea unui accesoriu suplimentar.


Tendinte si recomandari

Ambele modele garanteaza performante foarte bune si au un raport pret/calitate greu de egalat. Eficiente, solid construite si cu autonomii generoase, te pot purta zi de zi pentru naveta prin jungla urbana. Foarte importanta este intretinerea periodica si respectarea prevederilor inscrise in garantie. Sunt facute pentru mersul in oras, folosind o viteza rezonabila si respectand prevederile legale. Sa nu uitam si de mijloacele de protectie (casca, manusi, alte accesorii) obligatorii intr-un oras aglomerat cu multe pericole ascunse. Intretinerea pentru aceste vehicule este destul de simpla: cu o laveta umeda, folosirea unui degresant universal sau spray de curatare pentru discuri / frana si ungere angrenaje (Atentie! nu discuri frana si ansamble frana) cu un spray cu vaselina siliconica.

Sunt recomandate persoanelor adulte (peste 16 ani), dar pot fi folosite de catre copii mai mari cu limitarile de viteza aferente. Greutatea celor doua modele este data in mare parte de acumulatorii mari, sasiul puternic si de ansamblurile de suspensie si frana. Vin cu o garantie de 1 an zile (fara consumabile). Recomandam un test inainte de achizitie si gasirea unui model potrivit in functie de nevoile personale (greutate, nr de km de parcurs, oras utilizare).

Va uram drumuri bune si la cati mai multi km in siguranta!

*Ambele modele pot fi testate/achizitionate AICI



*Joyor Rent Hub

Black Habit Coffe Shop (Calea Grivitei, Nr.77)


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *