Istoria primului vehicul motorizat pe doua roti (de tip trotineta)

Vehiculele electrice au inceput sa devina normalitate in traficul urban, iar tehnologia care sta in spatele acestor mijloace de transport alternative este din ce in ce mai inventiva si mai surprinzatoare. De mare ajutor in aglomeratia urbana, trotineta electrica este unul din vehiculele care are o istorie de aproximativ 100 de ani…da, da…nu este o inventie recenta, primele vehicule motorizate pe doua roti fiind construite in jurul anului 1915.



Predecesoarele trotinetelor electrice de azi aveau motor pe combustibil si purtau denumirea de Autoped. Erau produse de Autoped Company in Long Island, New York.

Utilizatorul statea pe o platforma sustinuta de roti de 10 inch, iar motorul amplasat pe roata din fata, era in 4 timpi si era racit cu aer, avand o capacitate de 155cc. Daca adaugam si faptul ca avea far si stopuri, am putea spune ca era chiar moderna pentru vremurile respective. Fiind un produs creat in timpul razboiului, cand combustibilul era rationalizat, acesta si-a facut rapid intrarea pe piata vehiculelor, fiind eficient si de mare ajutor.



In America Autoped a fost produs pana in 1921, iar in Europa productia a fost continuata de Krupp in Germania pana in 1921.

Autoped ajungea la o viteza maxima de deplasare de 25 km/h ceea ce este impresionant pentru vremea respectiva, insa greutatea de 43 kg o facea destul de greu de manevrat. Era prevazut cu sistem de pliere si era disponibil in doua variante: electric (dispunea de baterie) si combustibil (cu dinam).

Una din cele mai distribuite fotografii ale unui vehicul motorizat pe doua roti o infatiseaza pe Florence Norman, care folosea Autopedul pentru a se deplasa la birou. Acesta fusese facut cadou de catre sotul sau, jurnalistul si politicianul Sir Henry Norman.



Un exemplar al primului scuter din lumea (asa cum a fost considerat de catre istorici) poate fi admirat la Muzeul National de Istorie al Americii.

Nu pot sa nu remarc faptul ca au trecut 100 de ani, timp in care potentialul acestor vehicule nu a fost speculat corespunzator. Din comoditate sau poate din considerente economice, productia de vehicule electrice pe doua roti nu a fost incurajata pe masura, desi tehnologia exista, iar avantajele erau mai mult decat evidente.

Variantele moderne de trotinete electrice pot fi vazute AICI








http://joyorscooter.ro/

Olgu

Have less! Do more! Be more!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *