GoPro, cu un picior in groapa falimentului

La un an de la esecul produs de insuccesul dronei Karma, GoPro parea ca isi revine. Lansase camera de actiune GoPro Hero 8, care era un mic upgrade pentru Hero 7 si lucrurile pareau a se aseza pe linia de plutire.

Realitatea este insa alta, iar GoPro a anuntat zilele trecute ca renunta la peste 20% din forta de munca, adica peste 200 de angajati. Motivul invocat este cauzat de pandemia de COVID-19. In comunicatul de presa, CEO-ul companiei mentioneaza si problemele aparute in reteaua de distributie fizica globala care au facut ca profitul sa scada considerabil. E greu de crezut ca aceasta e problema principala, intrucat majoritatea utilizatorilor isi achizitioneaza camerele de actiune online, dar hai sa zicem ca te credem, GoPro.

GoPro Hero 8 / Hero 8 Black 4K Video Action Camera Basic Travel ...

Daca acum 3 ani, GoPro era pe val si actiunile sale ajungeau la 11$ pe piata bursiera. Acum abia daca sar de 2,5$, iar trendul a fost tot in descrestere in aceasta perioada.

Concedierile masive fac parte din planul companiei de a reduce costurile operationale cu 100 mil $ pe an. Aceasta restructurare vine in contextul in care GoPro abia isi revenise dupa esecul produs de Karma, ceea ce va scadea si mai mult credibilitatea companiei. 

Gopro-karma

In primul trimestru GoPro a vandut 700000 de camere de actiune, iar estimarile companiei prevad ca vanzarile nu vor fi afectate de aceste disponibilizari (conform Bloomberg)

Esecul companiei GoPro ne aminteste de Nokia, care acum multi ani era etalon in domeniul telefoniei mobile. Dupa cateva tentative esuate de a inova, Nokia nu a putut concura in creativitate cu alti producatori de telefoane si a fost nevoita sa se dea batuta. Cam asa se intampla acum cu GoPro. Au incercat sa intre pe piata dronelor care era dominata de DJI, au esuat grav, iar acum DJI a lansat o camera sport care concureaza direct cu GoPro.

Viitorul nu arata prea bine pentru GoPro, mai ales ca nu pare ca asculta nevoile utilizatorilor si nu imbunatatesc produsele lansate in urma feedbackului primit de acestia.

Ramane de vazut daca acesta este sfarsitul lui GoPro, un brand care s-a impus multi ani pe piata camerelor de actiune.

Olgu

Have less! Do more! Be more!