Plimbarea cu motorul singur sau in grup? Cum sa fie mai bine…

Vesnica dilema atunci cand vrem sa plecam la drum cu motorul: singur sau in grup. Fiinte sociale, vom alege normal a doua varianta cu toate ca si singur ai cateva avantaje. Pentru a elucida acest mister vom aduce cateva argumente pentru cele doua ipostaze cu tras de linie la final.

Varianta single

  • Cel mai evident motiv ar fi lipsa de griji si programul facut de catre altii. Gaz in motor, asfalt uscat si ai plecat. Sentimentul libertatii supreme in cel mai frumos fel cu putinta.
  • Poti sa faci opriri unde iti doreste inima.

dde61dc9-0ab3-4173-9703-e82209e968802


  • Poti sa iti asezi gandurile in ordine si sa meditezi la lucruri pentru ca nu iti va fi distrasa atentia.
  • In caz de incidente sau defectiuni, poti descoperi cat de creativ esti pentru a-ti repara motocicleta (sa ai totusi la tine cateva surubelnite si duct tape).
  • Iti poti face rapid prieteni. Oamenii se vor apropia mai repede si vor interactiona mai usor daca te vad singur decat daca esti insotit.
  • Mai putine planuri, mai simple pe placul fiecarui motociclist. Simple and better!

motorcycle-tours


  • Nu trebuie sa respecti anumite reguli impuse de mersul in coloana. Acceleratia sau frana depind doar de felul tau de a merge cu motocicleta.
  • Motorul trage mai bine cand esti singur in sa si nu ai prea multe bagaje.
  • Ca tot veni vorba de bagaje: ai loc mai mult pentru bagajele tale (in top-case, prinse pe lateral, nu vei mai sta cu grija ca va trebui sa lasi spatiu si pentru celalalt pasager).

Varianta de grup

  • In primul rand am pune siguranta in trafic. Un grup se face mai usor vizibil si va fi respectat in circulatie. Mersul va fi organizat si se vor respecta regulele de mers in coloana.
  • Distractie, prietenia si camaraderia vor fi principalele caracteristici ale unui grup de motociclisti. Toti pentru unul, unul pentru toti, mereu valabil cand vine vorba de 2 roti. Nu va exista termenul de plictiseala sau plimbare anosta.
  • Distribuirea sarcinilor si a bagajelor in functie de capacitatea fiecaruia.

Group Riding


  • Devii mai priceput in ale mersului cu motocicleta. Va trebui sa faci un efort sa te tii dupa grup, iar asta nu poate decat sa te intareasca.
  • In caz de defectiuni sau incidente, e clar ca a fi intr-un grup iti da mai multa incredere si lucrurile se rezolva mult mai repede decat daca ai pleca singur.

Cu siguranta astea nu sunt singurele motive, dar in principal vom lua in calcul fie instinctiv sau programat cateva lucruri inainte de pleca la drum intr-un fel sau altul. Nu trebuie insa neglijat nici tipul de motor folosit, traseul ales sau partenerii de plimbare. In functie de aceste coordonate, criteriile se vor schimba radical. Un drum mai lung se preteaza motoarelor de touring si mai putin celor destinate pentru viteza, iar in off-road se intra cu echipament specific.


photo


Un lucru pe care il auzi in majoritatea discutiilor dintre motociclisti cu privire la numarul optim de persoane de mers in trafic, ar fi intre 3-4 motoare. Coordonarea usoara, precizia si usurinta de luare a unei decizii si sincronizarea tipului de motor, tind a fi motivele cheie pentru aceste alegeri.

Tipul de plimbare si destinatia aleasa va dicta uneori si compania. Cine se aseamana se aduna!

Costin

Pasiunile ne definesc, aventura ne uneste...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *