Schiul poate să reducă riscul de anxietate și depresie

Nu știu cum sunteți voi după o tură la schi, dar eu mă încarc cu energie și deși la finalul zilei mă simt epuizată fizic, am o bucurie în suflet și o stare de bine pe care nu o pot explica.

Mișcarea afară la zăpadă are atâtea beneficii, nu doar fizice. Noi studii au arătat că sporturile de iarna ne ajută și pe partea psihică.

Schiul poate să reducă riscul de anxietate și depresie

Cercetătorii din Elveția au studiat un grup de schiori comparat cu un grup de oameni cu activități statice. Concluzia a fost că riscul de apariție a depresiei, al stărilor de anxietate și demență este mult mai mic pentru cei care practică sporturi la zăpadă.


schiul reduce riscul de depresie, anxietate si dementa
Sursa: snowbrains.com

Cercetătorii neurologi de la Universitățile Lund și Uppsala au elaborat un chestionar la care au răspuns aproximativ 200.000 de schiori în perioada 1989-2010 care au participat la schi crossul Vasaloppet (Elveția). 

Comparând rezultatele cu un grup similar ca și număr din populația Elvetiei care nu practică sporturi de iarnă, cercetătorii au descoperit că numărul schiorilor diagnosticați cu demență, depresie sau anxietate cronică era cu 50% mai mic decât numărul celor din grupul de control. Aceiași schiori aveau totodată și un risc mai mic de boala neurologica degenerativă – sindrom Parkinson. 

“Mecanismele din spatele acestor rezultate trebuie investigate în amănunt, însă se pare cei care duc o viață activă, indiferent de sezon au o rezervă motorie care amână bolile neurologice” – a declarat Tomas Olsson, cercetător în cadrul programului.

Recomandarea acestora este să facem sport și mișcare. Activitățile fizice ne țin musculatura activă, nu doar cea care susține oasele. La nivel neuronal se activează legături care ne mențin tineri si întârzie apariția bolilor.

Sursa articol: https://snowbrains.com.

shop namstare winter sale

Olgu

Have less! Do more! Be more!