Impreuna 500 km. Prietenie si anduranta cu E-TWOW

Nu a trecut mult timp de la dragostea la prima vedere cu trotineta electrica E-TWOW. Ne gandeam la un alt mijloc de transport firav de isi va da duhul dupa cateva zile de teste in jungla urbana numita Bucuresti. Fiind o ideea inovatoare a unor oameni creativi din Craiova, am decis sa ii dam o sansa pentru a vedea ce poate.

Asa a trecut aproximativ o luna de cand o avem, iar noi am implinit 500 km de transport urban  eficient, curat, fara stres, cu un consum de energie la un cost de aproximativ 3 lei.



Trotineta electrica ET-WOW a rezistat eroic bordurilor, asfaltului denivelat si chinul provocat de piatra cubica. Nu are rost sa va mint faptul ca experienta in trafic, atentia distributiva m-a ferit de accidente, cazaturi sau alte evenimente neplacute, asa ca acum pot sta in fata tastaturii sa va povestesc experienta pe doua roti, dar electric mode.

Mai mult ca sigur pasionatii de gadgeturi si transport vor cere amanunte si date privind elementele de baza pentru buna functionare a trotinetei. In acest moment stim exact la ce sa ne asteptam si ce anume sa va povestim despre fiecare in parte. Vom nota fiecare subansamblu in parte de la 1 la 5, dupa cum urmeaza, 1 cel mai slab calitativ, iar 5 maximul in materie de rezistenta si eficienta.

Cadrul/Sasiul (*****)

  • Construita robust, cu materiale de calitate, piese forjate si vopsita electrostatic nu a cedat, nu prezinta zgarieturi sau alte urme de uzura. In mod cert este facuta sa reziste. Testata de mine cu o greutate de 85 kg s-a comportat exemplar si a facut fata unui purgatoriu extrem purtand pe cineva cu 125 kg. Cu tot stresul nu a dat semne de oboseala, elementele de constructie fiind intacte, fara batai sau indoituri.

IMG_12072016_100313


Bateria (****)

  • Stiu ca pe cei mai multi dintre voi ii preocupa acest element. Din aceasta pricina am incercat sa vedem ce poate. O incarcare tine in general cam trei  zile, iar timpul pentru a ajunge la 100% a fost ceva mai mare decat in specificatii. In tot acest interval nu am sesizat o scadere a nivelul de viata, cu toate ca a fost incarcata/descarcata in multe cicluri. Randamentul bateriei este in partea superioara, peste 70 %, astfel ca sub 50% trebuie sa iei in considerare de urgenta o incarcare, in special pentru un drum mai lung.

IMG_12072016_100404


Consumabile de plastic (*****)

  • Nu, nu e plasticul de China facut pentru slapi. Mansoanele de ghidon, cauciucurile si garniturile au fost concepute calitativ, rezistente la uzura si pentru anduranta. Preconizez ca durata de viata pentru cauciurile pline va depasi aceasta vara, cu o utilizare aproape zilnica. Pe ploaie sau temperaturi de peste 35 grade, acestea au rezistat eroic. Astfel ca amortizarea acestor consumabile este derizorie comparativ cu rezistenta unui sezon de utilizare continua.


IMG_12072016_100334


Electronice (****)

  • Fiindca nu avem de a face cu componente electronice complexe, acestea fiind gandite minimalist si la indemana, pot afirma ca functioneaza corespunzator. Rezistente la umezeala si temperaturi ridicate au indicat corect, fiind masurati in paralel de catre aplicatii pe mobil anumiti indicatori de trafic (viteza, distanta, temperatura). Ecranul LCD permite o vizionare buna a datelor indiferent de intensitatea luminii, iar farul dotat LED te ajuta noaptea in depistarea obstacolelor.

Angrenaje si suspensii (*****)

  • Este probabil segmentul cel mai drag, dar si cel mai greu incercat. Cu totii stim ca stresul oricarui vehicul este transmis direct de la roti catre angrenaje si suspensii. Ma asteptam sa cedeze la un moment dat, fiind adus de mine in situatie de stres major la salturi cu borduri, diferente de nivel si lipsa de asfalt uneori. Nu numai ca functioneaza exemplar, dar nu exista uzura, elementele de suspensie merg la parametrii cu care a iesit din fabrica.

IMG_12072016_100349


La cei 500 km parcursi pana acum e cazul sa ii acordam si o concluzie

Din punctul nostru de vedere depaseste clar asteptarile. Scepticii calitatii si andurantei se vor convinge singuri de aceste aspecte. Nu exista indoiala asupra modului de constructie si a materialelor folosite.

Eficienta, ergonomica, ecologica a devenit un partener zilnic de incredere, la care cu greu pot renunta. Atentia sporita, evitarea traficul printre masini si adaptarea vitezei in functie de mediul prin care mergem – acestea ar fi recomandarile noastre.

In conditii de umiditate pe asfalt sau ploaie poate deveni instabila si aripa spate devine inutila improscand cu stropi de noroi,

In continuare raman la concluzia conform careia claxonul este inutil, iar pentru mine nu a reprezentat o necesitate. Oamenii sunt entuziasmati sa te vada, te opresc pe strada si vad beneficiile unui astfel de mijloc de transport.

 

Costin

Pasiunile ne definesc, aventura ne uneste...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *