Kult77 500 – trotineta electrica all season

DSC00192

Dupa un test de vreo 500 km am vazut de ce este in stare noul Kult77 500. Trotinetele electrice raman in continuare modalitatea de deplasare preferata in orase. Agile datorita motoarelor electrice, fiabile, fara prea multe angrenaje si mecanisme complicate in miscare si din ce in ce mai sigure. Sezonul rece nu a reprezentat pana in acest moment un impediment pentru deplasarea pe trotineta in Bucuresti, iar termenul de all season anuntat in titlu este binemeritat de aceasta trotineta electrica si veti vedea mai jos de ce.


DSC00058


Probabil multi dintre voi ati simtit pe propria piele temperaturile scazute si ati observat cum acumulatorii scad din randament, iar autonomia se micsoreaza considerabil in cazul gadgeturilor expuse la frig. In cazul trotinetei electrice Kult 77 500, acest lucru nu s-a intamplat pana in acest moment, ceea ce m-a surprins placut.

Dar sa vorbim de cel mai important element al unei trotinete electrice:

  • Acumulatorul

Este piesa cea mai scumpa si pot spune cea mai importanta. Cum zicea cineva : “Nu poti face nimic daca nu ai substanta“, referindu-se la acumulator. Cu cat mai mare cu atat mai bine. Kult77 detine un monstru de baterie Li-Ion de 52V cu 26Ah, printre cele mai mari, daca nu chiar cea mai mare de pe piata. Face rabat la greutate, dar ofera o autonomie mare permitand astfel menajarea ciclurilor de incarcare si prelungirea duratei de viata a acumulatorului. Trebuie mentionat ca incarcatorul din dotare este de 1.5Ah/ora (se poate schimba pentru unul mai puternic), dar incarcarea mai lenta menajeaza acumulatorul pe termen lung. Stoarsa complet dupa prima tura am reusit sa depasesc 70 km autonomie in Bucuresti cu un mers combinat folosind cele 3 viteze si o greutate de 90kg ale subsemnatului.


25287141_10213102022978139_1343983141_n


  • Motorul

Degeaba ai acumulator daca nu pune nimic in miscare. Trotineta vine echipata cu un motor fara perii incapsulat de 500W, ce poate urca mai sus de atat, gratie acumulatorului, putand atinge viteze fara limitator intre 35-45 km/ora. Iese din sfera trotinetei electrice clasice si aduce mai mult a scuter. Recomand insa folosirea vitezei moderate si a spatiilor cu trafic pietonal si piste de biciclete, unde este cazul. Motorul este incapsulat, impermeabil si o pana se poate face usor desfacand cateva suruburi cu cap de imbus. Daca va intrebati de cuplu atunci puteti sta linistiti. Testul parcarii din Arena Nationala a fost un succes, Kult77 reusind sa urce usor pana la ultimul etaj rampele abrupte.


DSC00212


  • Confort – suspensii

Kult77 500 este perfect adaptata drumurilor noastre, deloc friendly pentru orice vehicul am folosi. Nu degeaba am numit-o la un moment dat SUV-ul trotinetelor electrice. Robusta, echipata cu suspensii fata si spate si cauciucuri pe aer de 10 inch cu camera. Garda la sol este mare si permite trecerea usor peste denivelari, piatra cubica sau linii de tranvai. Datorita acestor avantaje permite deplasari pe distante ce depasesc 10 km fara un efort fizic din partea celui care o conduce.


DSC00211


  • Siguranta – faruri

Avand in vedere puterea si motorul potent, franele nu au fost neglijate. Este echipata atat pe roata spate, cat si pe spate cu frane pe disc. Acceleratia decupleaza automat la actionarea oricareia dintre cele doua, neexistand riscul unei accidentari. Luminile sunt puternice si se fac usor vizibile in lumina scazuta fiind ajutate de un claxon puternic. Pe fata dispune de un far pe LED, iar stopurile spate sunt montate pe cadru in sistem dual.


DSC00236


  • Cadru si constructie

Robust construita, dar echilibrata si pliabila. Nu este usoara, cele 27kg nerecomandand-o pentru drumul cu metroul 😀 . Nu iti da catusi de putin senzatia ca ar fi firava. Mai degraba un tanc ce atrage atentia pe strada, Kult77 nu trece neobservat. Impermeabila si conforbabila, ofera o baza generoasa de suport pentru picioare, cadru reglabil de inaltime, in caz de urgenta o mufa USB pentru incarcarea accesoriilor. Sa nu uitam si de alarma cu 2 telecomenzi, actionata la miscare montata direct pe controller, care face multa galagie. Controllerul de acceleratie este prin tragaci, cu 3 viteze usor de selectat. Pe displayul color putem vedea vitezele, nivelul acumulatorului, timpul de deplasare, coduri de eroare, amperaj.  Modul de plecare prin kick start se poate selecta tot din display, precum si pilotul automat ce poate actiona automat acceleratia la un drum intins.


DSC00252


  • Intretinere

Daca vorbim despre acest aspect trebuie avut in vedere faptul ca nu necesita o mare atentie si efort din partea noastra: verificare periodica, degresare si ungere. Consumabilele nu costa o avere, cauciucurile tin cateva mii de km, o pana se poate remedia usor (sau se foloseste o solutie anti-pana), iar o vizita pe la service si garantie este necesara din cand in cand. Menajarea acumulatorului pe termen lung in caz de depozitare se face pastrand o temperatura pozitiva si un nivel de incarcare intre 35-60%.


DSC00208


Concluzii

Nu este nici motocicleta, nici vehicul de off-road, dar va pot spune cu siguranta ca este cel mai complet mijloc de locomotie din gama trotinetelor electrice din cate am testat si detinut. Reuseste sa acopere toate neajunsurile intalnite la alte modele si ofera suficiente resurse pentru a ne simti in siguranta din toate punctele de vedere. Recomand folosirea mijloacelor minime de siguranta (casca, manusi) si deplasarea pe trotuare si piste de biciclete cu viteaza moderata. Nu mai trebuie sa aduc aminte faptul ca acestea sunt niste vehicule destinate deplasarii in orase si nu pentru aventura sau adrenalina. Mai degraba niste “cai de povara” de care nu te mai poti desparti si vei gasi mereu scuza sa o folosesti, indiferent de sezon, vreme sau temperatura.

*Trotineta Kult77 500 (doar pe negru) vine cu garantie de 1 an si poate fi testata si achizitionata AICI