Honda se retrage din Formula 1 pentru a se concentra pe dezvoltarea mijloacelor alternative de alimentare si vehicule electrice

Honda se retrage din Formula 1 unde era unul din cei mai mari furnizori de motoare. Marele producator dorește să se concentreze pe cercetarea și dezvoltarea pilelor de combustie și a vehiculelor electrice. Honda va continua sa asiste si sa fie furnizor pentru Red Bull Racing si Scuderia Alpha Tauri pana la sfarsitul sezonului 2021.

Honda se alatura astfel trendului si se axeaza pe o strategie care este menită să le faciliteze „realizarea neutralității carbonului până în 2050”.

After all of that hard work, what has made Honda quit Formula 1?

Honda in F1

Honda are o lungă istorie în Formula 1, cu urcusuri si coborasuri, servind ca furnizor de motoare inca din anii 1960.

Honda a revenit la sport pentru această ultimă etapă în 2015, în parteneriat cu McLaren. Acest lucru s-a întâmplat la scurt timp după o mare schimbare a motoarelor folosite în F1, unde formula motorului a trecut de la V8s de 2.4L aspirat natural la V6s hibrid turboalimentat de 1.6L. Honda, care s-a concentrat întotdeauna pe motoare mai mici în mașinile lor de drum, a văzut acest lucru ca pe o oportunitate de a-și prezenta experiența în domeniu.

La inceput motorul Honda a avut performanțe slabe, cu cel mai bun rezultat al cursei pe locul 5 în primii 3 ani. Honda a schimbat strategia în ultimele două sezoane și a reușit câteva rezultate bune, obținând 3 victorii în cursă în 2019 și 2 până acum în 2020. Însă aceștia sunt pusi in dificultate de catre echipa fabricii Mercedes, care este cu mult înaintea tuturor celorlalți.

Honda furnizează, de asemenea, motoare IndyCar, fiind unde este unul dintre cei doi furnizori alături de Chevrolet. IndyCar folosește, de asemenea, un motor V6 turbo, deși acest motor este total diferit fata de cel din F1.

Honda si vehiculele electrice

În ceea ce privește mașinile electrice, Honda are relativ puțină experiență in domeniu. Au produs o mașină electrică experimentală la sfârșitul anilor ’90, „EV Plus” și au fost făcute doar aproximativ 300 de exemple. In era moderna, Honda a avut până acum două vehicule electrice: adaptarea limitată a Fit EV și Clarity EV, care la lansare era deja învechit.

Compania lucrează în prezent cu Ultium de la GM pentru viitoarele mașini electrice, iar o îndepărtare de F1 poate reprezenta o încercare de a porni propriile programe. Anterior, Honda se concentrase pe pilele de combustibie, chiar daca si acest lucru a devenit invechit. Chiar si unii manageri Honda sunt încă destul de sceptici cu privire la vehiculele electrice.

Honda nu este singurul producător de automobile care părăsește sporturile cu motor pe gaz. În ultimii ani, mai mulți producători de automobile și-au încheiat programele și au decis să se concentreze asupra vehiculelor electrice, în special Formula E. Porsche și Audi au renunțat după perioade de succes la Le Mans, iar Mercedes a ieșit din seria germană de automobile DTM. 

 

Trend in sporturile cu motor pe combustibil

În timp ce Honda nu a anunțat o mutare în cursele electrice, acest anunț arată un motiv similar pentru retragerea sporturilor cu motor pe gaz. Pur și simplu nu mai rămâne nimic pentru viitor. Sporturile cu motor sunt scumpe, iar producătorii vor rămâne implicați în aceasta doar din două motive: cercetare, dezvoltare și marketing.

honda se retrage din formula 1

Unele progrese în domeniul sporturilor cu motor s-au îndreptat spre autoturisme, iar sporturile cu motor au servit mult timp ca banc de test pentru cercetarea și dezvoltarea acestora. Însă sportul cu motor pe combustibil, în special F1, a devenit mai puțin „relevant pentru drum” de-a lungul timpului, pe măsură ce urmăresc marje de performanță din ce în ce mai extreme. F1 se concentrează în principal pe aerodinamica de mare viteză în zilele noastre, iar motoarele funcționează pe margini atât de precise și temperaturi extreme încât nu ar funcționa niciodată la mașinile de drum.

Deci, în primul rând, marketingul este principalul motiv pentru sporturile cu motor în zilele noastre. O zicală obișnuită spune: „Câștigă duminică, vinde luni”. Dacă câștigi în sporturile cu motor, acesta îți stimulează brandul și îți permite să vinzi masini de câteva milioane de dolari, pe care cei bogați le pot păstra în garajul lor.

Și Honda nu câștiga la acest capitol. Honda are expertiza in motoare hibride mici (vezi Honda Insight). Honda se retrage din Formula 1 când valul se schimbă în mod evident împotriva motoarelor poluante.

honda se retrage din formula 1

Așadar, Honda, unul dintre cei mai eficienți consumatori de combustibil și susținător al eficienței mai bune a combustibilului, a considerat că investiția în F1 ar putea fi mai bine deservită în altă parte.

Citiți comunicatul de presă complet al Honda aici.

Olgu

Have less! Do more! Be more!