Tot ce trebuie sa stii despre motocicleta electrica SUR-RON Light Bee dupa 500 km de utilizare

SUR-RON Light Bee este un dirt bike menit sa iti schimbe aventura de weekend!

De ceva vreme cochetam cu explorarea zonelor off road, insa variantele pe care le aveam la indemana la momentul acela nu coincideau cu nevoile noastre. Un buggy ar fi fost prea zgomotos, bicicletele erau bune, dar mai mult pentru coborare. Motocicletele enduro erau prea grele si nu ne ajutau la coborare, asa ca ne-am pus pe cautat.

Cum Youtube-ul ne-a ascultat rugaciunile, am dat initial de motocicletele electrice Segway care erau disponibile doar pentru piata din America. Asa ca am aprofundat subiectul si am dat peste SUR-RON, care ghici ce? Era fix Segway deghizat. Nu am stat prea mult pe ganduri ne-am luat doua. Pentru ca distractia e mai tare atunci cand ai cu cine imparti experienta :))).

De ce SUR-RON si nu alta mai mare, mai puternica si poate mai ieftina? Ce a contat pentru noi cand am ales Surron?

  1. Producatorul SUR-RON este cunoscut la nivel international, stim foarte multe despre acest brand, au produse testate si de calitate. Are suficienta putere pentru nevoile noastre si ofera un raport excelent calitate/pret. Pentru noi sunt o modalitate excelenta de explorare si relaxare la final de saptamana sau pentru vacante.
  2. SUR-RON Light BEE este de fapt un dirt bike, hibrid intre bicicleta si motocicleta. Chiar daca are 50kg, este perfect echilibrata. Motorul situat central impreuna cu bateria iti livreaza suficienta autonomie si putere cu o mentenanta minima. Este usoara, se comporta ca o bicla ceva mai grea si o poti lua la final de saptamana pe suportul de bicicleta avand in jur de 30kg fara acumulator.
  3. Nu deranjezi pe nimeni cu zgomotul. Nu iti miros hainele a gaze, o poti spala si intretine usor dupa fiecare tura. Ii faci presiunea, o incarci full, cam 3 ore dureaza cu fast charger ul inclus, ii mai cureti si ungi lantul si e ready to go.
  4. Din testele noastre poti merge intre 50-70 km in regim de off-road, urcare-coborare si pana la 100 km pe strada. Pentru noi am constatat ca o tura de 2-3 ore este mai mult decat suficienta, daca vrei sa te mai jos din pat a doua zi. Cei ce se dau in off road stiu despre ce vorbesc. Faci febra musculara de la stat in scarite, iar antebratele sunt cele mai predispuse la febra musculara.
  5. Este ECO 100%. Nu poluezi, nu faci zgomot sa te stie tot vazduhul si nu lasi o amprenta atat de mare in mediu. Este usoara, nu distruge potecile si nu te injura turistii in zonele turistice. Stim cu totii cum e sa mergi la munte pentru relaxare si sa fii deranjat de zgomotul ATV-urilor.

Cui ii este destinata si cine poate merge pe un SUR-RON?

Noi cred ca suntem modelul elocvent in acest caz. Eu nu vreau hard enduro, dar nici bicicleta, mai degraba ceva intre acestea doua. Eu am in jur de 90 de kg si SUR-RON Light Bee trage perfect la deal cu greutatea mea. Olguta are in jur de 55 kg si am obtinut cam aceeasi autonomie, cam cu vreo 3-4 procente mai putin la mine. Asta ca sa va faceti o idee despre puterea ei.

Sur-ron-light-bee-namstare-3

Pana acum nu am intalnit nici o panta pe care nu am putut sa o urcam, cel putin in zona de deal de pe langa Buzau. Nu am ramas niciodata fara baterie, nu am facut pana si nici nu am ajuns cu ele la maximul de potential. Sunt folosite in regim de trail, urcare pe drum forestier, dar si in conditii de urcare sau coborare in situatii mai dificile. Se comporta super bine pe pietris, nisip, noroi, frunze. Mie imi place maxim derapajul in noroi, iar Olgutei ii place pe pietris si pe frunze (gen muulte frunze in padure, pe urcare).

Ce e fain ca le poti lua cu tine oriunde, pe un suport de biciclete de tip Thule, daca detasezi bacteria. Se incarca repede si poti lua incarcatorul in rucsac pentru un extra range sau daca vrei, poti prinde o baterie extra pe sasiu (am vazut la pasionatii din Rusia). Apropo de asta, in tari precum Rusia, Franta, tarile din America, SUR-RON este un adevarat fenomen. Oamenii le customizeaza intr-un mare fel, unele ajungand sa coste de doua ori mai mult decat varianta basic. De la furci, sisteme de franare, cauciucuri, baterii, pasionatii vor mai mult si mai mult pe sasiul de SUR-RON.

Sur-ron-light-bee-namstare-2

Costuri intretinere SUR-RON

Intretinerea este minima, nu iti trebuie abonament la mecanic si nici nu iti papa bugetul de vacanta (ma rog, daca nu iti intra virusul in sange si nu vrei alte optiuni mai scumpe pe ea). O poti accesoriza si gasi piese cu usurinta, multe dintre acestea fiind compatibile cu cele ale bicicletelor. Si nu in ultimul rand nu iti trebuie armuri si tot felul de echipamente greoaie si scumpe pentru a merge pe asa ceva.

Sur-ron-light-bee-namstare-5

Noi avem varianta SUR-RON Light Bee Road Legal care poate fi condusa si in oras ( fata de varianta de off road, aceasta este prevazuta cu semnalizare, far mai mare, oglinzi, display al vitezei, placuta de inmatriculare). Pentru a merge cu ea pe strada, este necesara inmatricularea ca si moped, fiind omologata in categoria L1e, si este necesar permis categoria B sau minim AM. Ce trebuie sa tii cont este ca atunci cand mergi cu ea pe strada, indicat ar fi sa ii pui cauciucuri de strada ca sa nu le distrugi pe cele de off road.

SUR-RON Light Bee Road Legal vine limitata la 50km/h insa prin taierea unui cablu, aceasta limitare se poate scoate. Sunt sute de tutoriale pe Youtube despre aceasta procedura. (Atentie! ca astfel se pierde garantia).

Sur-ron-light-bee-namstare-4

Costul unei motociclete Sur Ron este in jur 4500 euro, plus sau minus in functie de configuratia aleasa. Acumulatorul este de calitate si te va tine cativa ani lejer la o utilizare normal. Incarcare te costa cel mai probabil undeva sub 1 leu. Ca si consumabile ai cauciucurile (ai de unde alege: CST, Michelin, Metzeler, Mitas etc), precum si placutele de frana. O revizie generala la inceput de sezon si mentenanta la fiecare iesire. Sunt foarte multe forum-uri pentru discutii de unde poti gasi informatii la toate intrebarile posibile.

Ce fac daca ma prinde ploaia?

Motocicletele electrice SUR-RON sunt impermeabile, asa ca raspunsul la intrebarea ”Ce fac daca ma prinde ploaia?”, raspunsul e ”Ii dai inainte fara probleme”.

Ce va putem spune si sutele noastre de km facuti pana in acest moment o confirma este SUNT ADDICTIVE. Practic creierul tau va fi numai la planul de duca la final de saptamana, ce alte rute vei mai putea descoperi si alte locatii de explorat. Fara doar si poate o tura pe SUR-RON te va face sa te indragostesti de ele.

Pana acum toti prietenii nostri sceptici au avut o schimbare brusca de atitudine. Pornite ca un fenomen world wide, electrom-obilitatea fie ca vorbim de masini sau vehicule personale, va schimba si Romania si obiceiurile noastre. Punem si noi umarul pana una alta cu informatii venite din experientele personale, nefiltrate si din inima.

Detalii despre ele puteti gasi pe www.surronbike.ro, de unde puteti achizitiona sau programa un test cu SUR-RON. Iar in sectiune de comentarii ne puteti pune intrebari despre aceste motociclete electrice.

surron-light-bee-x

Costin

Pasiunile ne definesc, aventura ne uneste...

5 thoughts on “Tot ce trebuie sa stii despre motocicleta electrica SUR-RON Light Bee dupa 500 km de utilizare

Comments are closed.