BMW si Ford investesc 130 milioane USD in dezvoltarea de baterii solide

Autonomie crescuta, dar costuri de productie mai mici. Cam asta presupune dezvoltarea de baterii solide.

Pe masura ce cursa pentru dezvoltarea vehiculelor electrice ia amploare, producatori incearca sa gaseasca avantaje care sa ii departajeze fata de ceilalti competitori. De la dezvoltarea retelelor de schimbare a acumulatorilor din puncte cheie initiata de Gogoro si pana la dezvoltarea de vehicule electrice hibride, brandurile sunt in competitie din ce in ce mai acerba. Recent BMW Motoradd impreuna cu Ford au anuntat ca investesc 130 milioane in dezvoltarea bateriilor solide.

Ce sunt bateriile solide?

Bateriile in stare solida sunt mult mai mici, au o densitate mai mare a puterii fata de cele li-ion care sunt construite pe baza de electroliti, sunt mult mai usoare, implicit sunt mai sigure in timp.

Bateriile bazate pe litiu – ion sunt deja la limita eficientei lor, iar dezvoltatorii trebuie sa gaseasca un alt tip de baterie pentru a putea trece la urmatorul nivel.

baterii solide
baterii solide

Diferenta dintre bateriile li-ion si cele solide este ca primele utilizeaza electroliti lichizi, iar cele din urma solizi. Acum ca am clarificat aceste diferente, trebuie mentionat ca momentan bateriile solide nu au intrat inca in productie de masa pentru ca au costuri de productie uriase. Aici intra in scena BMW impreuna cu Ford care si-au dat mana si au anuntat ca investesc 130 milioane de dolari pentru a dezvolta aceasta nisa.

BMW si Ford investesc in dezvoltarea bateriilor solide

Cei doi mari producatori auto au solicitat ajutorul companiei Solid Power, pentru a integra tehnologia bateriilor solide in gama lor pana in 2030. Investiția de 130 de milioane de dolari va produce baterii in stare solidă de 100 Ah pentru testare pana in 2025. Lansarea oficiala va fi in 2030. Atat Ford, cat si BMW considera ca noua tehnologie va reduce costurile de fabricatie a masinilor electrice, a motocicletelor si a scuterelor, in timp ce va creste si autonomia.

baterii solide 2
baterii solide 2

Folosind celule pe baza de sulfuri, bateriile Solid Power ofera cu 50% mai multa densitate fata de bateriile cu litiu-ion utilizate în prezent. Compania asigur, de asemenea, ca electrolitul solid utilizat este neinflamabil. Odata ce productia de baterii in stare solida va demara la scară larga, cele doua branduri ar putea reduce costurile de producție cu 40%, comparativ cu productia de baterii litiu-ion.

Cand va incepe productia de baterii solide?

Conform contractului, Solid Power va incepe sa-si dezvolte bateriile in stare solida pentru aplicatii auto in 2022. Viitoarele modele de vehicule electrice vor beneficia de noile celule. Modelele actuale precum crossover-ul electric Mustang Mach-E Ford, care urmează sa fie lansat, F-150 Lightning, vor avea in continuare baterii litiu-ion. Sedanul i4 și crossover-ul iX BMW se afla in aceeasi situatie. Noile surse de alimentare cu baterii solide ar putea avea cel mai mare impact asupra dezvoltarii motocicletelor electrice BMW.

Pentru a atinge standardele de performanta ridicate, tehnologiile electrice actuale obliga producatorii de motociclete sa adopte baterii litiu-ion mai mari. Bateriile supradimensionate necesita un sasiu mai mare. Un exemplu concret il reprezinta platforma Ego de la Energica, care se mandreste cu 145 de cai putere, dar catareste si peste 272 kg.

Cu o motocicleta electrica si un concept de scuter electric in curs de dezvoltare, BMW are multe oportunitati de a testa noile baterii solide Solid Power. Dacă bateriile in stare solida cresc intr-adevar autonomia si reduc costurile de productie, ar putea fi un win-win pentru consumatori si producatori.

Olgu

Have less! Do more! Be more!

One thought on “BMW si Ford investesc 130 milioane USD in dezvoltarea de baterii solide

Comments are closed.