NIO lanseaza ET7, masina sedan cu autonomie peste 1000km

Pentru cei ce nu cunosc aceasta companie chinezeasca, va facem un scurt rezumat. NIO a pornit in segmentul masinilor electrice in cursele de Formula E, unde a putut sa aplice tehnologii pentru dezvoltarea masinilor electrice pentru mase.

Tehnologia schimbarii bateriilor in timp record (sub 3 minute) in statii dedicate, calitatea asamblarii si a materialelor folosite au clasat aceasta companie rapid in topul dezvoltatorilor mondiali de vehicule electrice. Cu un concept bine definit si o filozofie noua pentru consumatori, NIO a creat un lifestyle, iar acum targeteaza o extindere globala.

NIO a reusit sa produca anul trecut 43728 vehicule si a capitalizat in jur de 92 miliarde dolari surclasand Daimler si General Motors. Aceasta dezvoltare a facut ca NIO sa fie asaltata de investitori ce au simtit potentialul companiei, aceasta dovedindu-se a nu fi doar o bula speculativa.

masina-electrica-nio-et7 (2)

NIO ET7 – cea mai noua aparitie pe piata vehiculelor electrice

Cea mai noua aparitie de la NIO este un sedan, denumit ET7. Este primul sedan dezvoltat de NIO care promite a rivaliza cu Tesla. Cei din urma urmeaza sa produca si sa vanda modelul Y pe piata din China.

ET7 este asteptat sa fie disponibil pe piata in primul trimestru din 2022. Cererea mare de sedane si SUV pentru piata chinezeasca a facut posibila aparitia acestui model. Astfel NIO tinteste extinderea gamei de vehicule si cautarea de noi piete targetand inclusiv piata europeana.

CEO-ul companiei, Willian Li, sustine ca noua tehnologie a bateriilor cu compozit solid va putea sustine o autonomie de peste 1000 km. Aceasta tehnologie va fi disponibila si pentru alte modele din gama, care sunt prevazute cu posibilitatea de schimb a bateriilor.

Pret NIO ET7

Pretul de pornire in China va fi un jur de 58378 USD (Atentie! fara pachetul de baterii), acesta putand fie achizitionat sau inchiriat pentru 150 USD pe luna.

Noul model NIO ET7 va fi echipat cu un sistem Lidar capabil sa citeasca informatiile intalnite asemenea sistemelor intalnite pe masinile capabile sa fie functioneze autonom.

Concurentul Xpeng a anuntat de asemenea producerea unui model similar. Strategia statiilor de schimb NIO se dovedeste a fi decisiva, acestia anuntand instalarea a 500 astfel de facilitati pana la finele anului 2021. Aceste statii sunt capabile sa poata schimba pana la 13 baterii si pot incarca pana la 312 masini pe zi.

Costin

Pasiunile ne definesc, aventura ne uneste...