Sur-Ron LBX intre enduro si downhill. Bicicleta cu steroizi sau motocicleta electrica?

Detin un Sur-Ron LBX din 2020 si am avut ocazia sa il testez pana la limita. Dupa peste 3000 km in off-road pot sa impartasesc impresii despre ce poate sa faca, cum se comporta, ce neajunsuri are, astfel ca tu sa iti poti face o idee despre ce inseamna cu adevarat Sur-Ron LBX.

Am avut Sur-Ron Light Bee varianta 2019, varianta stock, cu acumulator de 60V, cauciucuri dual-sport, apoi am trecut la Sur-Ron LBX 2020, acumulator 60V, controller X Sine Wave, mai puternic si mai stabil. Desi are dimensiunile unei biciclete (cu o lungime de 180 cm), Sur-Ron nu intra in categoria bicicletelor electrice dintr-un singur motiv: aceasta dezvolta un cuplu de 250 N.m., echivalent a 125cc. Ceea ce inseamna ca este foarte puternica, in modul Sport te poate ridica pe o roata daca tragi de acceleratie atunci cand stai pe loc. Prima oara cand m-am urcat pe o motocicleta electrica Sur-Ron nu am observat ca era in Sport mode si cand am tras de acceleratie am facut un whiskey shot. Practic a zburat de sub mine. Pana te inveti sa o stapanesti recomandarea este sa mergi in modul Eco. Din experienta, pot numara pe degete momentele in care am simtit nevoia sa ii dau pe modul Sport, in general cand eram pe urcare si aveam nevoie de mai mult cuplu pe pantele mai lungi.

De ce Sur-Ron?

Voiam sa incerc si experienta off-road, insa nu eram dispus sa imi iau o motocicleta de enduro. Dincolo de faptul ca mi se par zgomotoase, sunt grele. Una este sa scapi o motocicleta electrica Sur-Ron care are 50kg si alta este sa te lupti cu o motocicleta de enduro care sare de 100kg.

As fi putut opta pentru o bicicleta electrica, insa ideea de a pedala pe urcare era cea mai grozava.

Sur-Ron a fost cea mai buna alegere pe care as fi putut sa o fac. Urca pante ca o motocicleta de enduro si pe coborare se comporta ca o bicicleta de downhill. Intra cumva in categoria vehiculelor de tip dirtbike, insa se aseamana foarte mult cu motocicletele.

Pentru cei ce vor sa se initieze in enduro este o varianta foarte buna, intrucat te invata pozitia in sa, poti sa iti dezvolti abilitatile de condus, poti sa te inveti cu echilibrul si compensarea pe urcare. Poti face trail, poti merge pe poteci, dar in acelasi timp poti catara stanci si sari peste copaci. Ai nevoie doar de antrenament si consecventa.

Am avut ocazia sa testez atat pe terent accidentat, prin padure, pe drumuri cu pietris, pe nisip, pe diferente de nivel mari, iar concluzia de fiecare data a fost ca merita toti banii.

Cum poti transporta motocicleta Sur-Ron?

Daca pentru motocicleta de enduro ai nevoie de o remorca, pentru Sur-Ron este mult mai usor de transportat.

Avand doar 50kg si acumulator detasabil, motocicleta electrica Sur-Ron poate fi urcata fara acumulator pe suport de bicicleta Thule (cel care se monteaza pe cui si permite pana la 50kg). Daca ai masina cu bancheta rabatabila in spate exista foarte mari sanse sa iti incapa pe orizontala in portbagaj. Pentru ca noi le luam peste tot cu noi, am ales sa trecem la duba Renault Trafic unde incap pana la 5 motociclete (cand gasca e mare, distractia e si mai tare).

La capitolul transport, sigur castiga bicicleta electrica, insa am exclus-o din start pentru ca aveam nevoie de ceva puternic, iar bicla nu satisfacea nevoile in off road.

Agilitate

Sur-Ron este fara doar si poate agila si usoara. Poate fi controlata usor pe orice tip de teren, iar suspensiile Fastace 35 o fac sa se adapteze rapid si sa iti ofere confort in timpul deplasarii. Dupa o tura de off-road cu Sur-Ron nu te vei simti asa de obosit ca dupa o tura de enduro clasica datorita faptulului ca e mult mai usor de controlat.

Putere

Am zis-o si mai sus, dar simt nevoia sa repet: motocicleta electrica Sur-Ron LBX este puternica. Desi dupa aspect ai zice ca este o bicicleta, ea iti ofera suficienta putere pentru a urca precum o motocicleta de enduro. In cazul variantei de strada (Road Legal), vei putea sa te strecora usor in trafic, fara a-ti face griji ca nu poti tine traficul. Ajunge la o viteza de 75km/h, suficient pentru a te deplasa zi de zi in oras.

Pret

O motocicleta electrica Sur-Ron LBX 2021 (off road version) costa 4700 euro, iar cea de strada 5000 euro. La ce stie sa faca si ce experienta de condus iti ofera in teren este chiar ieftina daca te gandesti la raportul dintre greutate/dimensiuni/performanta. Avand in vedere ce sunt biciclete electrice care costa mai mult de 5000 de euro si nu au performatele acesteia, pretul este unul decent. 

Ca si concluzie, motocicletele electrice Sur-Ron sunt o varianta ideala pentru cei ce vor sa se deconecteze la final de saptamana fara a mirosi a gaze de esapament, fara zgomote de ”drujba”, pentru cei ce vor sa exploreze paduri si carari de munte, dar si pentru cei ce vor sa faca downhill pe traseele amenajate de la munte. Iti trebuie doar putina imaginatie si un Sur-Ron LBX si de acolo incepe distractia!

Costin

Pasiunile ne definesc, aventura ne uneste...

One thought on “Sur-Ron LBX intre enduro si downhill. Bicicleta cu steroizi sau motocicleta electrica?

Comments are closed.